Zegar biznesu

Odliczamy czas do otwarcia pierwszego e-biznesu

Reklama Google Ads czy kampanie Facebook Ads?

Reklama w Internecie to podstawa sukcesu każdego biznesu. To, jaka jej forma będzie najlepsza, jest kwestią określonych celów do osiągnięcia. Co więc wybrać do promocji swojej firmy: Google czy Facebook, a może oba jednocześnie?

Każdy profesjonalista z szeroką wiedzą w obszarze marketingu internetowego doskonale zdaje sobie sprawę, że promocja dla samej promocji nie działa. Prowadząc firmę i chcąc wdrożyć reklamę w Internecie, musisz zastanowić się nad celami. Musisz postawić sobie pytanie, co chcesz osiągnąć przez reklamę w Internecie? Priorytetem jest zdefiniowanie korzyści, jakie reklama w Internecie ma przynieść. Istotne jest to, czego dokładnie oczekujesz. Kiedy ustalisz cele biznesowe, można przystąpić do wdrażania konkretnego rodzaju reklamy.

Reklama w Google Ads a reklama na Facebooku – cecha wspólna 

Obie formy reklamy łączy jedna wspólna cecha. Mowa tu o płatności za kliknięcia. Kiedyś ktoś kliknie reklamę, Twoje konto jest obciążane opłatą. Wydaje się to proste. I ta właśnie rzekoma łatwość zwodzi początkujących użytkowników. Reklama w Google Ads to także reklamy w YouTube, Google Play, sieć reklamowa Google, zakupy Google, mapy Google. Nieprzemyślane działania spowodują wyłącznie niepotrzebne przepalanie budżetu. W przypadku płatnego wyszukiwania w Google Ads reklama Twojej firmy jest umieszczana na podstawie określonych słów kluczowych.

 

Reklama Facebook Ads — sposób na budowanie świadomości marki?

  • Reklama na Facebooku jest doskonałym miejscem do zbudowania świadomości istnienia danej firmy wśród Internautów. 
  • Reklama na Facebooku ma na celu pomoc w zbudowaniu grupy odbiorców (w przeciwieństwie do reklamy w Google Ads nastawionej na szybką konwersję).
  • Facebook daje szerokie pole manewru.
  • Dobrze opracowana strategia promocji na Facebooku pozwoli skutecznie zwiększyć świadomość marki.
  • Koszt reklamy na Facebooku można ustawić nawet na poziomie 6 zł dziennie i uzyskać zamierzone cele z ogromną grupą nawet ściśle określonych odbiorców.

Sam fanpage na Facebooku nie wystarczy

Algorytm Facebooka utrudnia i ogranicza dotarcie do potencjalnych klientów w sposób organiczny. Z pomocą reklamy Facebook Ads możemy skutecznie kierować Internatów na nasz fanpage, na naszą stronę internetową, czy promować posty. Reklamy na Facebooku wyświetlają się Internautom podczas przeglądania platformy. To nienachalny sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Promocja postów jest krytykowana. Weźmy jednak pod uwagę inne czynniki. Jeżeli nasza firma nie jest znana i dopiero zaczynamy ją promować, promocja postów jest dobrym rozwiązaniem. Łącząc promocję na Facebooku z prowadzeniem bloga firmowego, uzyskasz machinę promocyjną. To idealny sposób na zbudowanie wizerunku profesjonalisty i zwiększenie ruchu na firmowej stronie www.

Reklama w Google Ads czy na Facebooku? Podsumowanie

Reklama firmy na Facebooku jest tańsza niż kampanie reklamowe w Google Ads. Dotyczy to w takim samym stopniu branży usługowej, jak i sklepów internetowych. Facebook Ads to bez wątpienia doskonała alternatywa dla reklamy w Google. Możliwości są bardzo duże: możemy określić budżet dzienny, datę zakończenia reklamy, możemy wybrać lokalizację, dobrać grupę odbiorców według zainteresowań, wykonywanego zawodu itp. Reklama na Facebooku skutecznie pozwoli Ci osiągnąć ten cel bez zbędnego nadwyrężania budżetu. Jest to niezwykle istotne, jeżeli Twoja firma jest dopiero na początku swojej drogi budowania świadomości istnienia marki. Podczas gdy dysponujesz większym budżetem, warto testować i wdrożyć jednocześnie obie formy promocji. Reklama na Facebooku + reklama w Google Ads to dobre i wzajemnie uzupełniający się sposób na wyróżnienie swojej firmy spośród konkurencji. Uzupełnianie się tych dwóch form reklam może przynieść oczekiwane rezultaty w krótszym czasie.

Share: Facebook Twitter Linkedin