Zegar biznesu

Odliczamy czas do otwarcia pierwszego e-biznesu

Kilka błędów popełnianych podczas pozycjonowania sklepu internetowego

Stworzenie sklepu internetowego jest stosunkowo proste, gdy wiesz, co robisz. Jednak stworzenie udanego przedsięwzięcia e-commerce, które będzie współgrało z klientami i napędzało sprzedaż, wymaga starannego planowania i wykonania. Nawet najbardziej błyskotliwi, mający dobre intencje właściciele firm mogą się potknąć podczas uruchamiania witryny e-commerce. Dobrą wiadomością jest to, że te pułapki są powszechne i można ich uniknąć przy odrobinie rozwagi i czujności. Oto kilka najważniejszych błędów popełnianych podczas pozycjonowania sklepu internetowego:

Niewłaściwa nawigacja na stronie a pozycjonowanie sklepów

Kluczowym celem każdego sklepu internetowego jest pomoc klientom w znalezieniu tego, czego chcą tak szybko i łatwo, jak to możliwe. Im łatwiej jest klientom odkryć produkty, tym bardziej prawdopodobne jest, że dokonają zakupu. Jeśli klienci nie mogą znaleźć tego, czego szukają, lub jeśli nawigacja i przeglądanie strony nie jest łatwe, prawdopodobnie opuszczą ją bez dokonania zakupu. Klienci często skanują strony przez kilka sekund, zanim przejdą dalej, dlatego produkty muszą być wyeksponowane i łatwe do znalezienia. Może to być wyzwaniem dla sprzedawców e-commerce, którzy sprzedają szeroką gamę produktów z wielu kategorii. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest zastosowanie filtrów produktów i funkcji wyszukiwania, które pomogą klientom szybko znaleźć to, czego szukają. Innym sposobem jest wyróżnienie popularnych przedmiotów i promowanie tych, które wiążą się z wysokim wskaźnikiem klikalności.

Brak wglądu w klienta lub badań

Detaliści osiągają większą sprzedaż, gdy zaspokajają potrzeby i pragnienia swoich klientów. Jednak wiele sklepów internetowych nie posiada podstawowych informacji o swoich klientach. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że ponad połowa sprzedawców nie śledzi kluczowych wskaźników, takich jak źródła ruchu online, sprzedaży i przychodów, czy też źródła pochodzenia klientów. Bez tych informacji nie można wiedzieć, które działania marketingowe są skuteczne, a które nie. Bez wiedzy o klientach trudno jest określić, jakie rodzaje produktów oferować, ile za nie płacić i na jakich kanałach skupić się w marketingu i reklamie. Niektóre firmy e-commerce mogą skupić się na tym, co myślą, że klienci chcą, a nie na tym, czego rzeczywiście chcą. Dlatego tak ważne jest, by badać potrzeby, życzenia i zachowania zakupowe klientów docelowych.

Nieprawidłowe pozycjonowanie sklepów 

Wiele firm z branży e-commerce nie potrafi prawidłowo pozycjonować swoich sklepów lub wybrać rynku czy segmentu, do którego będą się odwoływać. Może to być spowodowane złym zrozumieniem rynku, lub tym, że rynek może nie być wystarczająco duży, aby wspierać biznes. Na przykład, możesz być pasjonatem sprzedaży ręcznie robionych papierowych samolotów, ale jeśli nie ma wystarczającego popytu na te produkty, rynek nie będzie wystarczająco duży, aby wspierać biznes e-commerce. Podobnie, możesz mieć świetny pomysł na produkt, ale jeśli nie rozwiązuje on problemu i nie jest to coś, czego klienci szukają, nie będzie on zwiększał sprzedaży. Badania rynku to jeden z najlepszych sposobów na uniknięcie tego błędu. Firmy e-commerce mogą badać swój rynek docelowy, dowiedzieć się, czego szukają klienci, a następnie określić, czy ich produkt jest odpowiedni. Oprócz dowiedzenia się, jakie produkty klienci chcą i potrzebują, ważne jest również, aby dowiedzieć się, kim są ci klienci. Badania rynku pomogą Ci określić, kim są Twoi klienci docelowi, jakie są ich dane demograficzne i gdzie się znajdują.

Brak analizy konkurencji

Jeśli jesteś pewien, że twój produkt jest czymś, czego klienci chcą i że ma miejsce na rynku, powinieneś również upewnić się, że nie ma nic podobnego dostępnego. Szybkim sposobem na to jest wyszukanie swojego produktu lub produktu, który Twoja firma chciałaby sprzedawać i zobaczenie co się pojawi. Jeśli istnieje podobny produkt, który już się sprzedaje, najlepiej zaoferować coś, co jest inne i lepsze. Jeśli nie ma dostępnych podobnych produktów, czas wprowadzić swój produkt na rynek. Analiza konkurencji ujawnia również, kim są Twoi konkurenci i jak silne są ich marki i produkty. Jeśli konkurenci mają silne marki i wysokiej jakości produkty, możesz rozważyć ponowne wejście na ten rynek. Będziesz również lepiej przygotowany do sprzedaży swojego produktu, jeśli wiesz, jakie inne podobne produkty istnieją. Wiedza o tym, jak Twój produkt wypada na tle konkurencji, to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu.

Niewłaściwe oznakowanie produktu a pozycjonowanie 

Tworząc listę produktów dla swojego sklepu internetowego, kluczowe jest nie tylko dostarczenie dokładnych informacji o produkcie, ale także użycie właściwych słów kluczowych. Nieprawidłowe etykiety produktów mogą odstraszyć potencjalnych klientów i spowodować mniejszą sprzedaż. SEO to jeden z obszarów, w którym wiele sklepów internetowych ponosi porażkę. Wielu sprzedawców internetowych, jak twierdzi firma Sempai nie zwraca wystarczającej uwagi na pozycjonowanie sklepów , lub zwracają ją w niewłaściwy sposób. Na przykład, niektórzy sprzedawcy wymieniają tysiące produktów na jednej stronie, a inni mają źle napisane meta opisy. Jeśli lista produktów nie zawiera właściwych słów kluczowych lub jest niewłaściwie oznakowana, potencjalni klienci mogą nigdy ich nie znaleźć. Kolejnym błędem podczas pozycjonowania sklepów jest brak optymalizacji zdjęć. Mimo że treści wizualne są niezbędne dla sprzedawców internetowych, wielu z nich nie potrafi zoptymalizować swoich zdjęć, tak aby dobrze wypadały w wyszukiwarkach.

Nieprawidłowy wybór infrastruktury

Tworząc swoją witrynę e-commerce, musisz zdecydować, jakiej infrastruktury użyć. Jednak wiele firm nie bierze pod uwagę wpływu, jaki infrastruktura będzie miała na sprzedaż. Na przykład, jeśli Twoja strona nie jest zbudowana dla użytkowników urządzeń mobilnych, ryzykujesz utratę wielu potencjalnych sprzedaży i możliwość wypozycjonowania sklepu. Innym błędem e-commerce jest stosowanie drogiej lub skomplikowanej technologii dla Twojej witryny, która może utrudnić Ci rozwój. Jeśli Twoja strona korzysta z technologii, która jest trudna do skalowania lub dodawania nowych funkcji, może okazać się, że wprowadzanie zmian i szybki rozwój firmy to wyzwanie. Jeśli nie jesteś pewien, jakiego rodzaju technologii użyć dla swojej witryny, rozważ potrzeby swojej firmy i sposób, w jaki witryna będzie używana przez klientów. Pomocne może być obejrzenie przykładów innych witryn e-commerce, które są podobne do Twojej.

Podsumowanie

Skuteczne firmy e-commerce wiedzą czego chcą i potrzebują ich klienci, i dostarczają to za każdym razem. Upewniają się, że produkty są łatwe do znalezienia, wyszukują słowa kluczowe, które pomogą klientom je zlokalizować, i sprawiają, że proces zakupu jest tak łatwy, jak to tylko możliwe. Firmy e-commerce oferują również doskonałą obsługę klienta i upewniają się, że klienci czują się mile widziani i zaangażowani. Przy tak wielu opcjach dostępnych w sieci, ważne jest, aby wyróżnić się i zapewnić klientom doskonałe doświadczenie.

Share: Facebook Twitter Linkedin