landing page

Landing page- wszystko, co warto wiedzieć

Coraz więcej osób prowadzące własne witryny poszukuje doskonałych rozwiązań z zakresu marketingu internetowego, dzięki którym polepszy swoją sytuację. Do jednych z najbardziej popularnych należy tzw. strona docelowa bądź inaczej nazywana strona lądowania. Co warto o niej wiedzieć? Przejrzyjmy się zagadnieniu z bliska.

Strona docelowa i jej krótka charakterystyka 

By stworzyć doskonałej jakości stronę lądowania, z całą pewnością należy wiedzieć, z czego się składa oraz jaki jest jej główny cel. Przede wszystkim perfekcyjnie zbudowana strona docelowa pozwala nam na domknięcie sprzedaży w internecie. W najprostszym tłumaczeniu jest to strona, na której użytkownik znajdzie się po wykonaniu zaplanowanej akcji. Jest to ostatni etap tzw. lejka sprzedażowego, na końcu całej kampanii marketingowej. 

landing page

Jaki cel ma wypełnić landing page?

Strona docelowa ma jeden, główny cel- sfinalizowanie celu kampanii. W związku z tym, w większości przypadków oznacza to pozyskanie klientów- najczęściej jest to strona, na której dokonuje się kupna. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to jedyne przeznaczenie stron docelowych. Wykorzystuje się je także do innych zadań. Do najczęściej spotykanych zalicza się m.in.:

  • pobieranie darmowych e- booków,
  • odbieranie kuponów promocyjnych,
  • pozyskiwanie leadów (danych osobowych),
  • zapisanie się na newsletter
  • zapisanie się na kurs

oraz wiele innych. Jej doskonałe zaprojektowanie i stworzenie w wysokim stopniu pomaga w osiągnięciu założeń na dużą skalę.

Dlaczego landing pages cieszą się tak dużą popularnością?

Strony docelowe są niezwykle skutecznymi narzędziami marketingu internetowego, w którym trudno odnaleźć wady. Skupiają się na jednym, konkretnym celu, gwarantują lepszy wgląd w skuteczność sprzedaży, jak również niezwykle często pozwalają na spersonalizowanie pod konkretną grupę użytkowników. 

Warto poznać najważniejsze kwestie związane z landing page’ami: https://kohai.pl/blog/co-to-jest-landing-page-i-czy-kazda-firma-powinna-go-miec/ i cieszyć się wydajną, efektowną, a co najważniejsze rentowną działalnością internetową.