Dlaczego warto używać pieczątki firmowej?

Prawo, co prawda nie obliguje firm do posiadania pieczątek. Dobrze jest jednak zdecydować się na to rozwiązanie. To inwestycja rzędu kilkudziesięciu złotych, z której systematycznie będą płynąć długoterminowe korzyści.

Wymagania niektórych instytucji oraz prestiż

W kontaktach oficjalnych pieczątka firmowa może okazać się konieczna. Istnieją jeszcze podmioty, które wręcz uzależniają załatwienie sprawy od jej posiadania. Podobna sytuacja może mieć miejsce w placówce bankowej. Operatywny biznesmen powinien zapobiegać np. potencjalnemu odrzuceniu wniosku kredytowego z błahego powodu.

Trudno traktować poważnie kogoś, kto nie posiada swojej wizytówki. Podobne, surowe nastawienie otoczenie będzie miało względem przedsiębiorcy bez pieczątki firmowej. Sam podpis wystarczy w przypadku osoby prywatnej. Jeśli jednak chodzi o właściciela firmy, powinien on podkreślać swoją funkcję decyzyjną. Podobnie jak robi to lekarz czy adwokat. Liczy się to szczególnie w sytuacjach kontaktów z kontrahentami. Zawierania umów. Podpisywania ważnych dokumentów.

Zupełnie inaczej prezentuje się człowiek interesu, kiedy sięga do teczki lub torebki po kompaktową pieczątkę firmową w eleganckiej obudowie – https://www.drtusz.pl/pieczatki-c-227.html. Parafowany, a jednocześnie ostemplowany kontrakt, wydaje się być bardziej oficjalny i wiążący. Sugeruje, że ma się do czynienia z poważnym podmiotem, o ugruntowanej pozycji rynkowej. Nawet, jeśli w rzeczywistości jest to jednoosobowa praktyka, uruchomiona dopiero przed kilkoma dniami.

Pieczątka firmowa jako forma promocji

Spójna strategia marketingowa może uwzględniać i tę formę. Za pomocą dużego stempla da się nanieść nawet znak graficzny – logo. Znacznie uatrakcyjnia to wygląd dokumentów firmowych. Szczególnie jeśli chodzi o korespondencję z kontrahentami czy klientami. To doskonały sposób na budowanie interesującego wizerunku firmy, łączącej tradycjonalizm z nowoczesnością.